سفارش تبلیغ
صبا ویژن

19 درصد رشد در تولید شمش فولادی

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ آمارهای تولید فولاد نشانگر آن است که تا پایان دی ماه امسال فولاد سازان بزرگ ایران تولیدشان در شمش فولاد 14 میلیون تن را رد کرده است. بر اساس آمار مقدار تولید شمش فولاد در 10 ماهه 1396 بیش از 19 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد داشته و به طور دقیق 14 میلیون و 258 هزار و 227 تن محصول توسط فولادسازان بزرگ تولید شده است.

طبق این گزارش شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان با تولید هفت میلیون و 212 هزار تن ، فولاد خوزستان با تولید سه میلیون و 143 هزار تن، ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و 898 هزار تن، فولاد خراسان با تولید 675 هزار و 848 تن ، کاوه جنوب با تولید 650 هزار و861 تن،  فولاد آلیاژی 500 هزارو 856 تن ، چادرملو با تولید 341 هزار و 265 تن و گروه ملی صنعتی فولاد با تولید 42 هزار و 573 تن نقش مهمی در این رشد ایفا کرده اند.

تولید ماهانه این شرکت های نشان می دهد در دی ماه امسال مجموعا یک میلیون و 482 هزار و 723 تن محصول فولادی تولید کردند که نشان دهنده رشد 16 درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

تولید شمش فولاد در شرکت‌های اصفهانی، مجموعاً با رشد همراه بود و این در حالی است که مجتمع فولاد مبارکه بیشترین میزان تولید شمش را در اختیار دارد. همچنین، طی 10 ماهه امسال 8 میلیون و 821 هزار و 483 تن محصولات فولادی همچون شمش کالایی، کلاف، ریل، ورق گرم، لوله، ورق عریض تولید شد.  بررسی های انجام شده نشان می دهد که از این میزان ، در شرکت فولاد مبارکه و سبا 4 میلیون و 983 هزار و 819 تن،در شرکت ذوب آهن یک میلیون و 812 هزار و 823 تن و در شرکت فولاد آلیاژی ایران 238 هزار و 113 تن محصولات فولادی تولید شد. میزان تولید شرکت های فولادی بزرگ در ماه دی ، 900 هزار و 58 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 7 درصد رشد نشان می دهد. 

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


رونق بازار فولاد تا پایان سال جاری

     

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به افزایش نرخ ارز و عدم وجود تقااضی واقعی در بازار، شاهد افزایش قیمت ها در بازار فولاد هستیم، مساله ای که در طبیعت بازار خوشایند تلقی نمی شود.

یکی از کارشناسان بازار فولاد در پاسخ به این سوال که ایا ممکن است قیمت ها در بازار فولاد کاهش یابد، گفت: اگرچه وجود نشانه هایی همچون رونق بازار مسکن می تواند نوید بخش رونق در بازار فولاد باشد اما به امید تنها یک نشانه نمی تواند منتظر کاهش قیمت ها بود از طرفی نباید بازار را بیش از اندازه دچار التهاب کنیم بلکه باید شرایطی را مهیا کنیم تا بازار خودش راهش را پیدا کند. از طرفی دیگر انگشزه خرید و تقاضا در بازار فولاد کاهش یافته که کارشناسان در اینباره نوید افزایش تقاضا را تا پایان سال جاری می دهند.

با توجه به این شرایط افزایش قیمت ها در بازار فولاد و در این بازه زمانی دور از انتظار نیست چه تقاضای موثر در بازار وجود داشته باشد و چه نداشته باشد، زیرا وجود فضای ملتهب در بازار ارز باعث شده تا متقاضیان سرمایه های خود را به این بازار سوق دهند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


پروژه های جدید ذوب آهن اصفهان

     

اخبار بدست آمده حاکی از افتتاح چهارپروژه تولید و زیست محیطی شرکت ذوب اهن اصفهان می باشد. در روز پنجم دهه مبارک فجر طبق آیین افتتاحیه، چهار پروژه ذوب اهن با حضور مهندس مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و هیات همراه و همچنین مهندس اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان ‏و مدیرعامل و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، در این آیین ، چهار پروژه ریخته گریBeam Blank ، بازسازی و اصلاح سیستم غبارگیرهای کنورتورهای بخش فولادسازی، سیستمPOST COMBUSTION و آبزدائی از لجن کنورتور و بازگشت آب همراه به سیکل کارخانه افتتاح شد و به بهره برداری رسید. 

مهندس لطفی در این جلسه با اشاره به شرایط مطلوب شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مسئولین و کارگران این شرکت بزرگ با تلاش های مستمر توانسته اند از ظرفیت های تخصصی ذوب اهن نهایت استفاده را ببرند. همچنین قدم های خوبی در راستای کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت محصول نهایی برداشته اند که نتیجه آن سود دهی بیشتر این شرکت بوده است.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی با ادامه این فعالیت ها و تلاش ها، امیدواری‌های بسیاری را ایجاد کرده تا طی سال آینده بتواند به سود بیشتر ومطمئن تری دست یابد .

مدیر عمال شستا افتتاح این چهار پروزه از سوی ذوب اهن اصفهان را نشانگر حرکت رو به رشد این شرکت دانست و افزود: این مجتمع بزرگ صنعتی که مادر صنعت فولاد کشور است ، تا اسفندماه امسال 50 ساله می شود و این سابقه نیم قرنی برکات بسیاری برای صنعت کشور داشته است زیرا ذوب آهن اصفهان تا به امروز نقش بسیار مهمی  در توسعه صنعت کشور داشته است .

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


ورود بازار فولاد به تنگای جدید

 

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، در شرایط فعلی بازار فولاد در حال ورود به تنگنای جدیدی می باشد. از یک طرف بازار دلار کم کم در حال افزایش بوده و از طرفی دیگر معضلات حمل و نقل کل زنجیره تولید فولاد را تحت الشعاع قرار داده است. قیمت قراضه تقریبا بالاست اما شمش وضعیت مناسبی ندارد. حتی خریداران بیلت نیز در بعضی از مناطق کشور از وضعیت حمل و نقل گله دارند و در تامین شمش و فروش کالاهایشان دچار مشکل شده اند.

از طرفی دیگر انبار ها نیز دچار مشکل شده اند و بارش برف در برخی انبارها موجب شده تا محموله های موجود در داخل انبار آسیب دیده و کیفیتشان کاهش یابد که به دنبال این کاهش کیفیت، کاهش قیمت را به همراه خواهد داشت. در نتیجه مالکان ان ها جبراً میل به فروش پیدا می‌کنند.

در حال حاضر بازار فولاد ابهام فعلی را بیش از پیش تجربه خواهد کرد مخصوصا در شرایطی که تقاضای واقعی وجود ندارد و بازارهای جهانی نیز رونق چندانی ندارند. این موارد نیاز به یک تکانه قوی را در بازار برجسته می سازد. اگرچه طی یک هفته گذشته قیمت ها کاهشی بوده است اما افت شدیدی در قیمت ها حس نشده که علت آن کاهش جدی معاملات و مشکلات حمل و نقل می باشد، یعنی در زمانی‌که بازار به روال عادی خود بازگردد تازه واقعیت‌های قیمتی خودنمایی خواهد کرد.

این وضعیت در شرایطی است که که ثبات نسبی قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان اصلی خود دلیل مهمی برای حفظ سطوح قیمتی موجود بوده و درصورتیکه واحدهای برجسته تولیدی وارد یک فاز کاهش نرخ محسوس می‌شدند این بازار به ناگاه کاهش قیمت‌های جدی‌تر را تجربه می‌کرد ولی چنین رخدادی ثبت نشد.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


ایران رتبه چهاردهم فولاد جهان را کسب کرد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی با اشاره به صعود ایران به رتبه چهاردهم فولاد جهان عنوان کرد: در اوایل انقلاب ظرفیت فولاد کشور تنها 500 هزار تن در فولاد مبارکه بود، اما امروزه ما توانسته ایم به جایگاه چهاردهم فولاد جهان صعود کنیم.

محمد شریعتمداری در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران که با حضور کارشناسان و مدیران فولاد برگذارشد، افزود: در سال 1404 ما به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست خواهیم یافت که برای کسب این مهم باید 160 میلون تن سنگ آهن تولید و گام های بلندی برداشته شود.

وی در ادامه افزود: ما در بخش گندله سازی و کنسانتره دارای کمبود هایی هستیم که باید برای جبران آن ها تلاش مستمر انجام دهیم. کشورما مکان بسیار مناسبی برای فعالیت های توسعه ای است و باید از سرمایه گذاران جهان برای سرمایه گذاری در کشور دعوت به عمل اوریم و همکاری های گسترده ای به ویژه در صنعت فولاد با آن ها داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح جامع فولادی باید تا یک ماه آتی به تصویب رسد و در همین راستا باید تمام اننجمن ها بصورت فعالانه مشارکت داشته باشند. یکی از مشکلات صنعت فولاد عدم توازن اکتشافت عمقی متناسب با ظرفیتهای موجود است، اگرچه در این مدت اقدامات مطلوبی در حوزه اکتشاف صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما در کشور اطلاعات اکتشافی فقط از سطح و به صورت محدود داریم که تنها در چند استان معین خلاصه می شود، لازم است در این حوزه با دنیا در بخش سرمایه گذاری و انتقال فناوری همکاری داشته باشیم.

شریعتمداری در آخر خاطر نشان کرد: توسعه اکتشاف، وظیفه ای جدی بر گردن سازمان های مرتبط به ویژه ایمیدرو است که ما با استفاده از دانش جهان باید این بخش را به جلو حرکت دهیم.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید