سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران رتبه چهاردهم فولاد جهان را کسب کرد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی با اشاره به صعود ایران به رتبه چهاردهم فولاد جهان عنوان کرد: در اوایل انقلاب ظرفیت فولاد کشور تنها 500 هزار تن در فولاد مبارکه بود، اما امروزه ما توانسته ایم به جایگاه چهاردهم فولاد جهان صعود کنیم.

محمد شریعتمداری در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران که با حضور کارشناسان و مدیران فولاد برگذارشد، افزود: در سال 1404 ما به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست خواهیم یافت که برای کسب این مهم باید 160 میلون تن سنگ آهن تولید و گام های بلندی برداشته شود.

وی در ادامه افزود: ما در بخش گندله سازی و کنسانتره دارای کمبود هایی هستیم که باید برای جبران آن ها تلاش مستمر انجام دهیم. کشورما مکان بسیار مناسبی برای فعالیت های توسعه ای است و باید از سرمایه گذاران جهان برای سرمایه گذاری در کشور دعوت به عمل اوریم و همکاری های گسترده ای به ویژه در صنعت فولاد با آن ها داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح جامع فولادی باید تا یک ماه آتی به تصویب رسد و در همین راستا باید تمام اننجمن ها بصورت فعالانه مشارکت داشته باشند. یکی از مشکلات صنعت فولاد عدم توازن اکتشافت عمقی متناسب با ظرفیتهای موجود است، اگرچه در این مدت اقدامات مطلوبی در حوزه اکتشاف صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما در کشور اطلاعات اکتشافی فقط از سطح و به صورت محدود داریم که تنها در چند استان معین خلاصه می شود، لازم است در این حوزه با دنیا در بخش سرمایه گذاری و انتقال فناوری همکاری داشته باشیم.

شریعتمداری در آخر خاطر نشان کرد: توسعه اکتشاف، وظیفه ای جدی بر گردن سازمان های مرتبط به ویژه ایمیدرو است که ما با استفاده از دانش جهان باید این بخش را به جلو حرکت دهیم.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید