سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تحرکات بازار فولاد

تحرکات بازار فولاد پس از آزاد سازی سقف رقابت قیمتی نشان دهنده بازگشت ثبات و آرامش به این بازار است. به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، آمارهای بدست رسیده از حوزه فولاد نشان می دهد که این بازار بر خلاف تصور عموم ثابت بوده و حتی در مقاطعی کاهش قیمت را نیز تجربه کرده است.

با وجود این امر، دو عامل مهم وجود دارد که می تواند بر بازار فولاد در این روزها تأثیرگذار باشد. نخستین عامل، تعطیلات آخر هفته جاری است که موجب شده تا بازار تا حدی با ثبات رو به رو باشد و موضوع دیگر افزایش قیمت دلار است که می تواند عاملی برای افزایش قیمت در روزهای آتی باشد. به عبارت دیگر این دو عامل، دو وجه متناقض در بازار محسوب می شوند که موجب می شود بازار در روزهای آتی روند متفاوتی را پشت سر بگذارد. 

البته طی دو روز گذشته، عرضه قابل توجهی از محصولات فولادی را در بورس کالا شاهد نبودیم و این موضوع نیز می تواند مهم باشد و قیمت محصولات فولادی را تحت تأثیر قرار دهد. با گذر از بحث آزادسازی سقف رقابت، این بازار در حال حاضر ترس از انبار و خارج شدن کالا را دارد؛ بطوری که انباردارها ریسک پذیرش کالا را نمی پذیرند.

از سوی دیگر، محمد اعتباری یکی از فعالان بازار فولاد بر این باور است که بازار می تواند پتانسیل و آمادگی افزایش قیمت را با توجه به وضعیت نابسامان بازار داشته باشد؛ چراکه هم قیمت ارز در حال افزایش است و هم سقفی برای رقابت وجود ندارد اما با این وجود بازهم نمی توان پیش بینی دقیقی از رفتار بازار فولاد در روزهای آتی داشت. در صورتی که تولید و عرضه با افزایش همراه باشد می توان امیدوار بود که بازار روند کاهشی را پیش بگیرد و طی روزهای آتی به ثبات نسبی دست پیدا کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: 1397/06/26