سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش بی وقفه قیمت فولاد

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، در حالی افزایش قیمت ها با شتاب رو به بالا در حرکت است که در بازار از مصرف کننده نهایی خبری نیست. طی هفته جاری انتظار میرفت که به دلیل آزاد شدن سقف رقابت در بورس کالا، روند قیمت گذاری به شیوه دیگری صورت گیرد و قیمت ها با کاهش مواجه باشد. 

اما بر خلاف تصور، روز گذشته بار دیگر شاهد نوسان بی وقفه بازار بودیم. تجربه نشان داده که فولادسازان از هر فرصتی برای ارتقاء قیمت و ایجاد نوسان در حوزه فولاد استفاده می کنند و کاملا بدیهی است که حذف سقف رقابت در صنعت فولاد و آهن نیز یک استراتژی رو به جلو از سوی فولادسازان بوده است. متأسفانه تجربه ثابت کرده که در گذشته نیز به مراتب شاهد این نوسانات بودیم که حاصل سپردن عنان بازار به دست تولیدکنندگان بوده است.

پس از افزایش چشمگیر قیمت های محصولات فولادی با شروع اولین ماه از سال 97، بسیاری از فولادسازان بر این باور بودند که قیمت گذاری های دستوری دولت موجب ایجاد نوسان در بازار شده است و اگر این دستورالعمل حذف گردد و سقف رقابت در بورس برداشته شود، قیمت ها نیز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. اما آنچه که این روزها شاهد آن هستیم، بازار سردرگم و از هم گسیخته است که باعث شده تا پس از 6 ماه سعی و خطا، بار دیگر به ابتدای خط برسیم.

اکنون که بازار به دست تولیدکنندگان افتاده است، افزایش بی وقفه و غیر معقول قیمت ها نیز مانند قبل ادامه دارد؛ در این میان مصرف کننده نهایی است که برای رفع نیاز مجبور است به قیمت های نجومی تن دهد و از این آشفتگی متضرر گردد.

شما مشتریان گرامی می توانید برای اطلاع از قیمت فولادهای آلیاژی از جمله، قیمت فولاد استنلس استیل، قیمت فولاد spk، قیمت فولاد تندبر و دیگر محصولات فولادی با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید