سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش چشم گیر تولید فولاد در چین

Cدر سال های گذشته، به دلیل آنکه کشور چین اقدام به تولید بیش از حد و نیاز فولاد کرده بود، مورد انتقاد شدید کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار و رهبران سیاسی شده بود. به همین دلیل در سال 2015 کشور چین اعلام کرد که قصد دارد تا صنعت فولاد خود را بازسازی نماید. همچنین طبق تعهدی که داده بود، باید تا سال 2020 حدود 10% از حجم تولید فولاد خود را کاهش بدهد. بدین منظور که حدود 100 تا 150 میلیون تن باید از ظرفیت تولیدی کاهش یابد.

با وجود تصوراتی که پیش آمده بود، اعم از عملی نشدن این طرح ها و به وقوع نپیوستن تعهدات چین، در حال حاضر شاهد کاهش تولید فولاد در این کشور هستیم. طبق آمار هایی که اخیرا به دست آمده، در 18 ماه گذشته دولت چین توانسته تا حدود 100 میلیون تن از تولید فولاد خود را کاهش بدهد. لازم به ذکر است این میزانی که چین در تولید فولاد خود کاهش داده، برابر است با میزان تولید فولاد یکسال در کشور ژاپن!

رشد درآمد فولادسازان بزرگ چین

چین اعلام کرد تا انتهای ماه ژوین سال جاری یعنی حدود 20 روز قبل تمامی واحد های فولادسازی غیرقانونی که محصولاتی بی کیفیت تولید می کردند را تعطیل می کند که این سیاست باعث می شود تا واحد های فولاد سازی بزرگ این کشور شاهد افزایش درآمد و سودآوری باشند. آمارها نشان می دهد در فصل اول سال 2017 میلادی میزان فروش شرکت فولادسازی بایوشان 77 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد در حالیکه نرخ رشد فروش شرکت اهن و فولاد هی بی 59 درصد و فروش شرکت اهن و فولاد آنشان 72 درصد افزایش یافت.

رشد درآمد واحدهای فولادسازی بزرگ چین را می‌توان به علت افزایش قیمت محصولات این کشور دانست.از طرف دیگر با تعطیل شدن واحدهای غیرقانونی و افزایش نظارت بر عملکرد واحدهای فولادسازی و انتشار گازهای آلاینده از واحدهای فولادسازی کمتر می شود و مشکل آلودگی هوا هم در این کشور برطرف خواهد شد.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان .