سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور گسترده بیلت ایران در بازار صادراتی


 
در طی روز های اخیر شاهد حضور گسترده تولید کنندگان بیلت ایران در بازار های صادراتی هستیم. در یک سال گذشته، شاهد افزایش فروش به آسیا بودیم که دلیل این امر می تواند از دست دادن قدرت رقابت قیمت های چینی باشد. همچنین در طول این مدت شاهد حضور ببیشتر و بهتر کارخانه های ایرانی در کشور های حوزه خلیج فارس نیز بوده ایم. علاوه بر مواردی که ذکر شد، کشور ترکیه مشتری درجه یک بیلت سی آی اس می باشد که با عرضه کنندگان ایرانی نیز ارتباط نزدیکی پیدا کرده است.البته با وجود این تفاسیر، هنوز مشخص نیست که ایران بتواند سهم چشم گیری از واردات بیلت ترکیه پیدا کند.

در نیمه نخست 2017 ترکیه حداقل 165 هزار تن بیلت از ایران خریداری کرده که نیمی از آن نیز توسط تجار به فروش رفته است. در جولای نیز 40 هزار تن دیگر وارد ترکیه خواهد شد. در این بین سال 2016 ترکیه در کل 80 هزار تن بیلت از ایران خرید. انتظار می رود نیمه دوم سال نیز فروش بیلت ایران به ترکیه افزایش یابد ولی باید دید در درازمدت ایران موفق می شود سهم بیشتری از بازار ترکیه را از آن خود کند.

کارخانه هایی که بانک ندارند یا شرکت سهامی عام نیستند و یا روابط تجاری جدی با امریکا ندارند در امانند. از طرفی مسافت کمتر سی آی اس تا ترکیه نیز نسبت به ایران مطرح است. کارشناسان معتقدند روابط تجاری عرضه کننده های بیلت ایران و ترکیه در حال حاضر تنها یک فرصت تجاری است و سی آی اس همچنان بازار این کشور را در دست دارد.

اصلی ترین مانعی که بر سر راه توسعه ی تجارت ایران است، تحریم های موجود علیه ایران می باشد. بدلیل آنکه خرید کردن از دولت ایران ریسک های خاص خود را دارد، کارخانه داران ترکیه ترجیح می دهند تا بیلت سی آی اس را به عنوان منبع اصلی تامین کنند. البته با توجه به موارد فوق، باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که هر محموله 40 تا 50 هزار تن باید باشد. کارخانه هایی که بانک ندارند یا شرکت سهامی عام نیستند و یا روابط تجاری جدی با امریکا ندارند در امانند. از طرفی مسافت کمتر سی آی اس تا ترکیه نیز نسبت به ایران مطرح است. کارشناسان معتقدند روابط تجاری عرضه کننده های بیلت ایران و ترکیه در حال حاضر تنها یک فرصت تجاری است و سی آی اس همچنان بازار این کشور را در دست دارد.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 - فولاد 44 33 - ورق CK 45