سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود میزان تولید فولاد در کشور

     

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، علی رغم وجود مشکلات و کاستی ها طی سال اخیر در برنامه ریزی تولید محصولات فولادی و عدم توازن در زنجیره تولید آن، روند کلی تولید محصولات فولادی مثبت بوده است و کشور ما در دو زمینه تولید و صادرات رکود های جدیدی را به ثبت رسانده است.

طبق آمار های بدست آمده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، این روند صعودی طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری رخ داده و فولاد سازان بزرگ کشور علی رغم وجود مشکلات در این صنعت مادر، توانسته اند روند صعودی تولیداتشان را حفظ کنند. با توجه به این امر، طی 10 ماهه سال جاری حدود 18 میلیون و 362 هزار تن فولاد میانی در کشور  تولید شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 19 درصد رشد داشته است. افزایش تولید محصولات میانی فولادی، نشان دهنده افزایش ارزش افزوده در صنعت فولاد است و قدمی به سوی حذف خام فروشی محسوب می‌شود.
رتبه اول ورق پوشش‌ دار در رشد تولید
طی این مدت محصولات بسیاری تولید شد که ورق های پوشش دار در رتبه اول بیشترین تولید قرار گرفتند. میزان تولید این محصول فولادی از 889 هزار تن در 10 ماهه سال 95، با 42 درصد رشد به یک میلیون و 258 هزار تن رسیده است.
بعد از ورق های پوشش دار، ورق سرد در رتبه دوم قرار دارد و میزان تولید این محصول طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و 950 هزار تن گزارش شده است.

در بین تمام رشد تولید ها، تنها میلگرد ها با کاهش تولید مواجه شده اند و با 9 درصدی در مقایسه با سال گذشته، به 5 میلیون و 167 هزار تن رسید.
برتری نسبی تولید ورق گرم
امار بدست آمده حاکی از رشد 10 درصدی تولید ورق گرم در 10 ماهه سال جاری می باشد که میزان تولید این محصول فولادی نیز به 6 میلیون و 415 هزار تن رسید.
مجموع تولید محصولات فولادی 16 میلیون و 398 هزار تن گزارش شده که از این میزان 6 میلیون و 415 هزار تن به ورق گرم، 5 میلیون و 167 هزار تن به میلگرد، یک میلیون و 950 هزار تن به ورق سرد، یک میلیون و 258 هزار تن به ورق پوشش‌ دار و 905 هزار تن تیرآهن اختصاص داشته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید