سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استقبال ایمیـدرو از طرح ادغام در زنجیره فولاد

معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایمیـدرو در خصوص رویکرد این سازمان در طرح ادغام زنجیره فولاد گفت : ایمیدرو از طرح ادغام در زنجیره فولاد حمایت می کند و در راستای همین موضوع برای ادغام ظرفیت ها در بندر عباس برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا خود فولادسازان از ظرفیت 5 به 10 تن برسند.
به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ به گفته ی مهدی کرباسیان این بخش از اقتصاد اولویت  دولت ، مجلس و مسئولین قرار گرفته است. وی در رابطه با این موضوع بیان کرد : نقشه راه 4 ساله این حوزه معدن در قالب 76 بند تهیه شده و در اختیار دولت و مجلس قرار گرفته است . تلاش ها مبنی بر این است که از طریق این نقشه ، جایگاه ویژه خود را بدست آورد. در همین راستا به نظر می رسد زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی بایستی در طرح های معدنی دیده شود. 

کرباسیان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به خصوصی سازی های صورت گرفته در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: خصوصی سازی های نادرست زنجیره معدن و صنایع معدنی را از هم پاشیده است. اگر در این زمینه راه حلی پیدا نشود قطعا دچار مشکل خواهیم شد. کرباسیان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با فراوری سنگ آهن ، میزان صادرات فولاد را افزایش دادیم ؛ اظهار کرد : در 8 ماه نخست امسال 527 هزارتن صادرات آهن اسفنجی داشتیم و در زنجیره فولاد میزان صادرات 5 میلیون 800 هزار تن بود که پیش بینی ما رسیدن به صادرات 8 میلیون تنی در این بخش است. درمجموع باید گفت باوجود آنکه تنها 5 درصد از تولید ناخالص داخلی حاصل از بخش معدن و صنایع معدنی است اما 22 درصد از درآمدهای کل صادرات از این حوزه بدست می آید.
کرباسیان ضمن اعلام اینکه ایمیـدرو طی چندسال اخیر 45 هزار شغل ایجاد کرده گفت : از 250 هزارکیلومترمربع عملیات اکتشافی ، 45 هزار کیلومتر در 15 محدوده امیدبخش طی 2 هفته آینده به بخش خصوصی واگذار می شود. همچنین 13 محدوده دیگر برای اکتشاف تا پایان سال به فراخوان می رود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.