سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش یافتن تولید فولاد درچین

اخیرا دولت چین اعلام کرده که بسیار مصمم است تا ظرفیت تولید فولاد خود را کاهش دهد، البته لازم به ذکر است که نباید این اقدام را به معنی کمتر تولید کردن در آینده برداشت کرد.در ابتدای سال اخیر، کشور چین تعهد داد تا ظرفیت مازاد را تا سال 2020 به 150میلیون تن ظرفیت کاهش دهد. هرچند که این اقدام باعث نابسامانی در هزینه های زیر ساخت پکن و افزایش یافتن موانع تجاری فولاد شد و همچنین از دسامبر 2015 قیمت جهانی فولاد حدود 45درصد افزایش یافت، اما قیمت فولاد در هفته های گذشته به دلیل نگرانی در مورد رکود در ساخت و ساز بسیار پایین آمده است.

در حال حاضر، کشور چین اختیار دار نیمی از تولید فولاد در جهان می باشد، به طوری که تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری میلادی  4/6درصد و سال گذشته با 1/2 درصد افزایش به 808/4میلیون تن رسید. با این تفاسیر، گزارشات ارسالی بیانگر آن است که در چین تولید فولاد کاهش پیدا کرده است. این کشور 65میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خود را در سال 2016کاهش داد و مصمم به کاهش 50میلیون تن دیگر در امسال است. کاهش فولاد چین ممکن است به تعادل بازار کمکی نکند.

ایران و روسیه ظرفیتی جدید و فراتر از نیاز داخلی خود اضافه کرده اند، آنها شروع به صادرات بسیار بیشتر از نیاز خود کرده اند ، بنابراین برای کاهش ظرفیت چین کافی نخواهد بود.

به گزارش سازمان همکاری های اقتصادی (OECD) ؛ ظرفیت تولید فولاد جهانی با 1/4درصد در سال 2016 به 2/39میلیارد تن افزایش یافت.این سازمان اعلام کرد: ایران 19پروژه فولادی در حال برنامه ریزی دارد و تا سال 2019 ظرفیت تولید را به 24میلیون تن گسترس خواهد داد و تخمین زده می شود 28میلیون تن به تولید حال حاظر اضافه خواهد کرد.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان