سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات سنگ آهن به چین افزایش یافت

اخبار و گزارش های منتشر شده از سوی بازار آهن و سنگ آهن چین بیانگر رشد واردات سنگ آهن به این کشور می باشد. در سپتامبر سال جاری، کشور چین حدود 103 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که این میزان بیانگر رشد 16 درصدی نسبت به ماه های گذشته می باشد.

به عبارت دیگر، کشور چین حدود 16% رشد ماهانه برای واردات سنگ آهن داشته است.  از سویی دیگر در نه ماه اول سال جاری، شاهد واردات سنگ آهن به چین به ظرفیت 818 میلیون تن بودیم که این حجم نیز بیانگر رشد 7% نسبت به سال گذشته می باشد.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان تجارت سنگ آهن در سطح جهانی مربوط به کشور چین است؛ بدین ترتیب که حدود 70% از معاملات جهانی سنگ آهن مربوط به کشور چین است. همچنین گفتنی است که کشور های نظیر استرالیا – هند – ایران – آفریقای جنوبی – اوکراین و برزیل، بیشترین سهم را در صادرات سنگ آهن به کشور چین دارند.

اخیرا انجمن جهانی فولاد طی یک بیانیه ای اعلام کرده است که به دلیل رقابتی شدن بازار سنگ آهن به عنوان راه حل کاهش تقاضا، صنعت فولاد نیز از بازار سنگ آهن بهره مند خواهد شد. البته به دلیل کمک به محیط زیست در کشور چین، رقابت در تولید سنگ آهن با پرمیوم سنگ آهن خلوص بالا بسیار زیاد است. در حالت کلی می توان اعلام کرد که سنگ آهن خلوص بالا بسیار کمیاب تر در سطح جهانی می باشد.

گفتنی است که در سال گذشته کشور چین حدود یک و نیم میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که طبق بر آورد های انجام شده به نظر می رسد این میزان در سال جاری بیشتر شود و افزایش یابد.

 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید