سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش تولید فولاد چین در فصل بهار

ماه گذشته دولت چین دستور داد تا برخی از فولاد سازان چینی اقدام به کاهش تولید فولاد کنند که طبق گزارش های ارسالی از سوی بازار فولاد چین، فولاد سازان این اقدام را انجام دادند. با توجه به کاهش دادن ظرفیت تولیدی در کارخانه ها، پیش بینی می شود که به زودی کشور چین با مسئله کمبود فولاد در بازار مواجه شود. طبق بررسی های صورت گرفته، کارشناسان بازار انتظار دارند که از ماه نوامبر تا مارس شاهد کمبود فولاد در بازار باشند.

این موضوع باعث می شود که در این ماه های ذکر شده، چینی ها اقدام به افزایش تولید فولاد کنند که این موضوع یعنی در فصل بهار شاهد افزایش قیمت سنگ آهن خواهیم بود؛ زیرا تولید فولاد نیازمند سنگ آهن است و در فصل بهار نیز میزان خرید و تقاضای سنگ آهن افزایش خواهد یافت و با بالا رفتن میزان تقاضا، شاهد افزایش قیمت سنگ آهن نیز خواهیم بود. طبق اظهارات اخیر مدیرعامل بانک مک کواری در چین، کاهش تولید فولاد چین در زمستان، باعث بالا رفتن تقاضا و بهای سنگ آهن در بهار خواهد شد.

به نظر می رسد که بین ماه نوامبر سال جاری تا ماه مارس سال 2018 شاهد تولید فولاد به ظرفیت 32 میلیون تن باشیم که این موضوع یعنی، 95 میلیون تن از ظرفیت تولید سالانه فولاد چین از 4 ماه تاثیر خواهد گرفت. مک کواری پیش بینی کرده سنگ آهن سه ماهه چهارم 2017 حدود 63 دلار و سه ماه نخست 2018 حدود 61 دلار هر تن سی اف آر باشد و برای کل سال 2018 نیز میانگین قیمت سنگ آهن 54 دلار هر تن خشک برآورد شده است

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید