سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش قیمت ورق در اروپا

گزارشات ارسالی از سوی بازار آهن و فولاد آلمان بیانگر آن است که بهای ورق گرم در بازار های داخلی این کشورافزایش 10 تا 20 یورویی یافته و با قیمت 540 تا 560 یورو در هر تن فوب تحویل کارخانه به ثبت رسیده است. عمده دلیل افزایش قیمت ورق در این کشور می تواند حجم اندک عرضه و افزایش قیمت های وارداتی باشد. لازم به ذکر است که میزان تقاضا افزایش نیافته و در یک حد متوسط می باشد.

از سویی دیگر اگر بخواهیم قیمت ورق گرم وارداتی را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که بهای ورق گرم وارداتی نیز حدود 30 یورو در آخرین روز های ماه آگوست افزایش قیمت داشته است. پیش بینی میشود یک موقعیت و فرصت عالی برای کشور هند و ترکیه بمنظور صادرات ورق ایجاد خواهد شد؛ زیرا در اولین روز های ماه اکتبر یعنی در چند ماه آینده، نتیجه ی نهایی پرونده آنتی دامپینگ علیه ورق گرم برزیل، ایران، روسیه و اوکراین اعلام خواهد شد که اگر این دامپینیگ ایجاد شود یک فرصت خوبی برای صادرات ورق گرم هند و ترکیه ایجاد خواهد شد.

طبق گزارشات ارسالی از فولاد ایران، انجمن فولاد یوروفر اعلام کرده : به دلیل آنکه ما شاهد محدودیت در عرضه ی الکترود هستیم، باید هرچه سریع تر فولاد سازان اروپایی اقدام به جلوگیری از وقفه در تولید را دراولویت کار خود قرار دهند. گفتنی است که فولاد سازان اروپایی سالایانه حدود 226 هزار تن الکترود مصرف می کنند.

60 درصد نیاز از چین وارد می شود از این رو این کمبود می تواند تولید فولاد با کیفیت بالا و متوسط را دچار مشکل سازد. همچنین طبق پیش بینی های انجام شده اخیر، ممکن است که در سال جاری شاهد کاهش 50درصدی صادرات الکترود در چین باشیم که در این صورت این مقدار به 100 هزار تن خواهد رسید. کمبود الکترود در صنعت فولاد اروپا به این دلیل ایجاد شد که در سطح دنیا چند سال اخیر ظرفیت های تولید کاهش داشته و در چین نیز امسال سیاست های زیست محیطی منجر به تعطیلی و کاهش تولید شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید