سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد تولید فولاد در آلمان و چین

رشد تولید فولاد در آلمان:

آمار ها و گزارشات ارسالی از سوی بازار فولاد کشور آلمان بیانگر آن است که تولید فولاد در این کشور، در طول یک سال گذشته روندی صعودی داشته است و در سال جاری نیز کشور آلمان روند صعودی تولید فولاد خود را ادامه داده است. لازم به ذکر است که در ماه جاری نیز تولید فولاد در این کشور افزایش 5/3 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است.

همچنین گفتنی است که در جولای ماه جاری نیز میزان تولید فولاد در این کشور حدود 5/6 دلار رشد سالانه داشته است. طبق برآورد های انجام شده پیش بینی میشود تا پایان سال جاری میزان تولید فولاد در این کشور یک درصد دیگر نیز رشد کند و به 43 میلیون تن برسد.

 

تولید فولاد در چین:

در ماه جولای سال جاری ساهد یک رکورد تاریخی در تولید فولاد بوده ایم که کشور چین این رکورد را ثبت کرد. اما در ماه گذشته برای باری دیگر کشور چین رکورد تولید فولاد را شکست و حجم قابل توجهی را روانه بازار کرد. با توجه به بررسی شرایط موجود در بازار های چینی می توان به این نتیجه رسید که به دلیل سود بالا، تولید کنندگان اقدام به تولیدات با حجم بالا کرده اند. گفتنی است که عده ای از کارشناسان بازار بر این یاور هستند که تا پایان سال جاری میزان فروش و تقاضای داخلی نیز افزایش یابد.

در ماه آگوست، چین 74.59 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که یک رکورد تولید ماهانه جدید است. میزان تولید نسبت به جولای 0.8 درصد و در مقایسه با آگوست سال قبل 8.7 درصد رشد داشته است. حاشیه سود کارخانه ها در فروش داخلی خیلی بالاست به طوری که می توانند در حال حاضر با فروش هر تن بیلت در بازار داخلی بیشتر از130 دلار در هر تن سوددهی داشته باشند.

طبق گزارشاتی که اخیرا از سوی بورس کالا منتشر شده است، کشور چین یک رکورد ماهیانه زده است که تا کنون چنین تولیدی در یک ماه نداشته است. در ماه گذشته کشور چین حدود 75 میلیون تن فولاد تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 9% رشد داشته است. میزان سود دهی از تولید فولاد در کشور چین بالاست؛ بطوریکه با فروش هر تن بیلت در بازار های داخلی این کشور می توان به سودی بیش از 130 دلار در هر تن دست یافت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید