سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل موثر در خارج شدن بازار فولاد از رکود

گرمابی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در آخرین مصاحبه ی خود اعلام کرد: بازار فولاد ایران در طول یکسال گذشته دچار رکود شد و این رکود همچنان ادامه دارد. از جمله مواردی که می توان از آن به عنوان عوامل ایجاد رکود در بازار فولاد اشاره کرد، رکود مسکن – متوقف شدن طرح های عمرانی کشور و رکود در بازار آهن و سنگ آهن می باشد.

در ادامه ی همین مطلب، یکی از اعضای کمیسیون صنایع اعلام کرده: ما همچنان در سال 96 نیز با رکود در بازار مواجه هستیم که این امر ناشی از عدم اجرای سیاست های خروج از رکود است. یکی از مهم ترین عواملی که در رونق یا رکود بازار آهن و فولاد مان تاثیر بسزایی دارد، بخش مسکن است. برای خروج کردن صنعت فولاد مان از رکود، باید ابتدا در شکل گیری رونق در بخش مسکن بکوشیم. دولت نیز باید ایجاد زمینه های رونق در مسکن را در اولیت خود قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر بازار فولاد ایران بشدت شکل رقابتی دارد و به همین جهت، تولیدکنندگان و فروشندگان فولاد در صدد آن هستند که محصولات خود را صادر کنند. با توجه به این موضوع باید متذکر شوم که تامین نیاز بازار داخلی از اولیوت بیشتری برخور دار است.  عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت و گوی خبری خود اعلام کرد: بازار فعلی فولاد ایران توانایی آن را دارد که در بازار های جهانی اقدام به صادرات مواد اولیه و خام کند؛ اما به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های تولید کنندگان باید از صدور مواد خام جلوگیری شود.

گرمابی ادامه داد: اگر در بخش های مختلفی از کشور مانند مسکن و بازار فولاد رونقی ایجاد شود، به دنبال آن شاهد رشد تورم نیز خواهیم بود. به همین جهت دولت باید سعی کند تا ضمن ایجاد شرایط رشد در بخش های مختلف کشور، اثرات تورم آن را نیز از بین برد. گرمابی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود و تعطیلی معادن کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم تمایل سرمایه گذاران خارجی برای همکاری در بخش معدن شاهد تعطیلی معادن در سالهای اخیر بودیم از این رو به منظور رونق این صنعت مهم و تاثیر گذار در اقتصاد دولت باید موانع جذب سرمایه گذاری خارجی را در بازار حذف کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید