سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزرگ ترین مصرف کننده فولاد در دنیا

بزرگترین مصرف کنندگان فولاد

طبق برسی های انجام گرفته می توان اعلام کرد که یکی از بزرگ ترین مصرف کننده های فولاد در جهان، کشور چین می باشد. این کشور هم جزو بزرگ ترین تولید کننده فولاد در دنیا، بزرگ ترین مصرف کننده فولاد در دنیا و هم بزرگ ترین صادر کننده فولاد در دنیا بشمار می رود. لازم به ذکر است که بعد ازکشور چین، اتحادیه اروپا بیشترین مصرف فولاد در دنیا را دارد. در طول یک سال اخیر، حدود 46% درصد از کل فولاد دنیا، در کشور چین مصرف شد. همچنین 5/9% از حجم تولیدی کل فولاد دنیا، صرف اتحادیه اروپا شد. گفتنی است که مهم ترین نقش وتاثیر را بر روی بازار فولاد دنیا، کشور چین دارد. در طی سال های اخیر، به دلیل رشد اقتصادی و توسعه صنعتی در این کشور، تقاضای فولاد در این کشور افزایش چشم گیری یافت.

بخاطر همین افزایش تقاضا، مصرف فولاد در این کشور افزایش یافت و مصرف فولاد در این کشور پهناور و پر جمعیت از 28.3 درصد کل مصرف دنیا در سال 2004 میلادی به 46.2 درصد در سال 2015 رسید. با توجه به مطالبی که ذکر شد، روشن است که برای ارتقا و توسعه دادن بازار فولاد دنیا باید در درجه ی اول اقتصاد کشور چین رشد یابد. همچنین برای رسیدن به این هدف باید ابتدا سرمایه گذاری های زیر ساختمانی رد این کشور رشد پیدا کند.

 توسعه شهر نشینی عامل تداوم رشد بازار فولاد

توسعه سریع شهر نشینی  در دنیا و انتظار تداوم این وضعیت تا انتهای سال 2030 میلادی باعث می‌شود تا تقاضای فولاد در دنیا با سرعت بالایی رشد کند. فولاد ماده اولیه مورد نیاز برای بخش‌های زیرساختی اقتصاد است و در شرایطی که جمعیت شهرنشین دردنیا رشد می‌کند تقاضا برای زیرساخت‌های شهری هم با سرعت بالایی افزایش پیدا می کند.

رشد شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه بیش از دیگر کشورها دیده می‌شود و دو کشور هند و چین هم در این زمینه پیشگام هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که این کشورها هم از نظر تولید و هم از نظر مصرف تاثیر شگرفی روی بازار فولاد برجای می‌گذارند که این تاثیر بسیار مهم و چشمگیر است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.