سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش تولید فولاد در داخل کشور

ظرفیت زنجیره فولاد کشور در سه سال اخیر حدود 54.5 میلیون تن افزایش داشته است. ایران دارای جایگاه بین المللی در تولید محصولات فولادی است به گونه ای که در سال 2010 در رتبه ی هفدهم دنیا قرار داشت و اکنون چهاردهمین فولاد ساز در جهان است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با این موضوع گفته : هدف دولت حمایت از بخش خصوصی است و ساست های ریاست جمهوری و دولت در این راستا خواهد بود.

در راستای استفاده حداکثری از امکانات در راستای تولید کشور و نیروی انسانی تلاش می کنیم تا آنجا که امکان دارد زنجیره انسانی را تکمیل کنیم بطوری که با تلاش صورت گرفته موفق شدیم در سه سال اخیر 54.5 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه کنیم. در این مدت همچنین 16.5 میلیون تن به ظرفیت کنسانتره و 13 میلیون تن گندله اضافه شده و در یک ماه اخیر نیز تلاش می شود حداقل پنج میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید گندله در کشور اضافه شود.

9 میلیون تن در زمینه آهن اسفنجی و 7.5 میلیون تن در شمش ،8.5 میلیون تن به نورد اضافه شده و در سایر رشته ها نیز پیشرفت های زیادی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده صادر کننده مواد خام نباشیم. در سال گذشته جزو صادرکنندگان نسبتا خوب فولاد در منطقه بودیم که امیدواریم این روند افزایشی تداوم یابد." یادآور می شود: در سه سال گذشته سالانه حدود 700 هزار تن میلگرد وارد کشور شد که سال گذشته این میزان به 69 هزار تن میلگرد اختصاصی صنعتی کاهش یافت و میزان صادرات میلگرد کشور نیز در سال گذشته به حدود 400 هزار تن رسید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.