سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلاش دولت چین برای کنترل قیمت فولاد

در روز پنج شنبه ی هفته ی گذشته، قیمت بیلت افزایش چشم گیری یافت که فردای آن روز قیمت بیلت کمی ارزان شد. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل هشدار های دولت جو بازار کمی آرام شد. دولت هشدار هایی را مبنی بر شیب قیمت ها که بیش از حد صعودی شده است را داده بود. این اقدام باعث شد تا قیمت بیلت درب کارخانه حدود 12 دلار کاهش یابد و به 564 هر تن برسد.

البته عده ای از فعالان و کارشناسان بازار معتقد هستند که به دلیل خبر برگزاری جلسه دولت چین با انجمن آهن و فولاد این کشور در مورد راه های کنترل روند صعودی قیمت فولاد، این کاهش قیمت اخیر اتفاق افتاده است. هرچند که این جلسه علنی نشد اما بر روند بازار تاثیر بسزایی را گذاشت.

در حال حاضر با وجود اینکه دولت چین در تلاش است تا قیمت فولاد را کنترل کند ولی خبر ها حاکی از ان است که کارخانه ها برای ماه های آینده قیمت را بالا برده اند. همچنین برسی ها نشانگر آن است که در هفته ی گذشته بیلت در بازار چین حدود 25 دلار افزایش داشته و قیمت صادراتی فولاد چین نیز افزایش 40 دلاری داشته. قیمت صادراتی فولاد چین تا حدی بالا رفته است که پیش بینی می شود در بازار های خارجی پذیرفته نشود.

طبق گفته های فعالان بازار فولاد چین، میزان تقاضا در این کشور همچنان در سطح بالایی قرار دارد اما با این وجود بسیار بعید می رسد که در این هفته شاهد تغیرات چشم گیری در روند بازار باشیم. از سوی دیگر با در نظر گرفتن خبر هایی مبنی کاهش حجم تولیدات کارخانه، به نظر می رسد تا شیب قیمت ها کمی کاهش یابد و بازار با افزایش قیمت کمی همراه شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.