سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش بینی افزایش تقاضای جهانی فولاد

 اخبار بازار فولاد بیانگر آن است که در ارتباط با پیش بینی جدیدی که از سوی انجمن جهانی فولاد عنوان شده بود، تقاضا در سال 2017 به میزان 1.3 درصد رشد کرده و به 1.535 میلیارد تن می رسد و در سال 2018 با 0.9 درصد رشد، به 1.549 میلیارد تن بالغ می شود. ورلداستیل نماینده بیش از 160 تولیدکننده فولاد است که در 85 درصد تولید جهانی سهم دارند. این نهاد صنعتی در اکتبر سال میلادی گذشته پیش بینی کرده بود تقاضای جهانی برای فولاد در سال 2017 به میزان 0.5 درصد رشد خواهد کرد.

طبق گزارشات ارسالی از سوی انجمن جهانی فولاد، کشور های که از رکود خارج شده اند مانند روسیه و برزیل، و همچنین انتظار می رود که در هند نیز رشد اقتصادی از ابتدا پایه گذاری شود. با این وجود، در کشور چین که حدود 45 درصد از تقاضای جهانی برای فولاد را به خود اختصاص می دهد، شاهد رشد ضعیف تری خواه.

طبق پیش بینی ورلداستیل، تقاضای چین برای فولاد در سال میلادی جاری به دلیل ضعیف شدن تاثیر تدابیر محرک مالی دولت، ثابت مانده و به 681 میلیون تن می رسد و در سال میلادی آینده دو درصد کاهش پیدا کرده و 667.4 میلیون تن خواهد بود. در مقابل، انتظار می رود تقاضا برای فولاد در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه بجز چین، امسال چهار درصد رشد کرده و به 452.7 میلیون تن برسد و در سال میلادی آینده 4.9 درصد توسعه یافته و به 474.9 میلیون تن بالغ شود.

به دلیل افزایش مصرف فولاد در چین، ورلداستیل پیش بینی خود را از رشد تقاضا در سال میلادی گذشته را از 0.2 درصد به یک درصد افزایش داد. اما نکته جالبی که وجود داشت، صعود کردن قیمتهای فولاد بود. این امر به سبب مجموعه ای از تدابیر ضد دامپینگ علیه صادرات فولاد چین،افزایش تقاضا ها و پایین آمدن ظرفیت تولید در چین، پدید آمد. 

بر اساس گزارش رویترز، شرکت مشاوره صنعتی MEPS در گزارشی اعلام کرد قیمتهای فولاد از دسامبر سال 2015 که قیمتها به پایین ترین حد در 12 سال اخیر رسیده بوده اند، حدود 45 درصد رشد کرده اند.