سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بازار فولاد در کشور های مختلف

طبق آخرین برآورد هایی که از بازار فولاد انجام شده است، به نظر می آید که بازار های جهانی فولاد در حال آماده سازی خود برای ورود به مرحله ای با قیمت های ثابت می باشند. در حال حاضر تعداد کثیری از فعالان بازار انتظار دارند که قیمت ها مجددا کاهش پیدا کند. با توجه به مواردی که ذکر شد، باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در هفته های اخیر شاهد رشد قیمت‌های معاملات کاغذی (آتی و آپشن) در چین بودیم و همین موضوع مهم ترین دلیل برای افزایش قیمت میلگرد و ورق نورد گرم در پایان هفته ی گذشته می باشد. همچنین در بازار داخلی چین شاهد صعودی بودن قیمت میلگرد هستیم و اخیرا در شرق این کشور بهای میلگرد از 36 تا 38 دلار هر تنن افزایش داشته و در مناطق شمالی 10 تا 13 دلار رشد کرده است. نا گفته نماند که فعالان بازار پیش بینی بازار فولاد را با پایدار نماندن رشد قیمت ها در هفته های آتی بیان کرده اند. بیلت نیز در بازار چین اخیرا 6 دلار رشد داشته و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده؛ 447 دلار هر تن معامله می‌شود. 

بازار فولاد در لهستان نیز با کاهش قیمت ها همراه بود. گزارشات ارسالی از بازار ویتنام، حکایت از کاهش قیمت محموله‌های ورق گرم وارداتی دارد که البته این کاهش قیمت ها نیز به نوعی در ارتباط با کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد چین می باشد. با وجود این تفاسیر، 10 روز است که در بازار فولاد امارات قیمت محصولات فولادی ثابت می باشد، نا گفتنه نماند علت این امر می تواند نزدیکی به ماه رمضان باشد. قیمت‌ ورق نورد گرم به پیشنهاد از سوی چین به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس البته برای تحویل قبل از گمرک مقصد 460 تا 465 دلار در هر تن ثبت شده است که همین کالا از مبدأ تایوان 485 دلار در هر تن پیشنهاد شده است.

در بازار ترکیه به دلیل رشد قیمت میلگرد داخلی شاهد افزایش نرخ بیلت در هفته گذشته بوده‌ایم. متوسط بهای بیلت در بازار ترکیه از مبدأ کشورهای مشترک المنافع 410 تا 415 دلار در هر تن بوده که به نسبت قیمت‌های پیشین 5 تا 10 دلار رشد نرخ داشته است. این در حالی است که قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان نزدیک به 415 تا 420 دلار در هر تن بوده ولی تمامی این رشد نرخ از سوی خریداران مورد پذیرش قرار نگرفت. در بازارهای شرق آسیا بهای هر تن بیلت وارداتی در قیمت‌هایی نزدیک به 400 تا 4100 دلار در هر تن بوده که به نسبت روزهای قبل از آن تغییری نداشته است، اگرچه برخی از منابع، قیمت‌هایی بالاتر را درج می‌کنند.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...