سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل بازار فولاد

با توجه به خبر های منتشر شده از سوی منابع متعدد خبری، بازار فولاد در حال حاضر در وضعیت سردرگمی بسر می برد که همین امر موجب نگرانی بسیاری از فعالان در این بخش شده است. این روز ها شاهد بر هم ریختگی اقتصاد کشور و افزایش روز افزون قیمت آهن آلات علی الخصوص تیرآهن و میلگرد بوده ایم بصورتی که برخی با قضاوت های اشتباه این وضعیت را ناشی از بازار سازی برخی از سودجویان می دانند. در این وضعیت ما با مورد اتهام قرار دادن بسیاری از دلالان و سفته بازان تنها صورت مساله را پاک می کنیم و موضوعات مهمی از قبیل حجم نقدینگی را نادیده می گیریم. برای اینکه بتوانیم وضعیت فعلی بازار را مورد بررسی قرار دهیم نیاز به یک مقدمه اقتصادی و بررسی بهای مصرف کننده داریم. 
به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، برای تعیین قیمت محصولات فولادی و قیمت کالاهایی از قبیل تیرآهن، باید شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی را مورد بررسی قرار داد. این شاخص تحت تاثیر 4 مولفه می باشد.
مولفه هایی از قبیل افزایش بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ، حجم نقدینگی ، نرخ ارز و نرخ سود بانکی. براساس آمار بدست آمده، بیشتر از اینکه در بازار متقاضیان مصرفی خرید وجود داشته باشد، شاه حجم زیادی از دلالان در این بازار هستیم.  نتیجه افزایش شاخص بهای کالا، افزایش نرخ محصولات خواهد بود.
با توجه به وضعیت بازار فولاد طی هفته های اخیر، امیدواریم مسئولین راهکارهایی برای بهبود این وضعیت پیشنهاد داده و به نحو احسن آن را اجرا کنند تا شاهد بازگشت بازار به شرایط قبل باشیم.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید