سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش تقاضای ورق آلیاژی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی سال های اخیر میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی با افزایش مواجه شده است. اما این افزایش از سال 2013 به بعد نمایان شد. به دنبال بالا رفتن میزان تقاضا در بازار ورق آلیاژی، شاهد افزایش صادرات جهانی در این حوزه بودیم و کشور چین با بالا بردن صادراتش توانست میزان تقاضای جهانی را تامین کند. پس از افزایش میزان صادرات در کشور چین، صادرات این کشور در سال 2014 حدود 93 درصد افزایش یافت. میزان صادرات جهانی ورق آلیاژی چین در سال 2013، 32  درصد بوده است که این میزان در سال 2014 به 42 درصد افزایش یافت.

تغییرات صادرات فولاد آلیاژی

ورق های آلیاژی دارای طیف وسیعی از خواص و ویژگی ها هستند هر برای تولید آن ها باید به فولاد عنصری مشخص افزود. این تنوع در ویژگی ها موجب شده تا کاربردهای این محصول افزایش یابد. میزان تجارت جهانی این ورق ها طی سال های اخیر با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. بالا رفتن میزان تقاضای این محصول فولادی موجب افزایش تجارت آن شده است. اگرچه این تغییرات تنها در محدوده مقدار ورق آلیاژی صادر شده نبوده و صادرات این محصول موجب پیداش کشور های جدیدی شده است. منطقه خاورمیانه نیز طی سال گذشته افزایش واردات ورق آلیاژی را تجریه کرد و دو کشور ایران و ترکیه تقریبا تمامی این افزایش را محقق ساختند.

یزان نرخ رشد سالانه ورق آلیاژی طی سال های 2012 تا 2016 حدود 11.4 درصد بوده است. میزان تجارت ورق ها در سال 2016 حدود 49 میلیون و 454 هزار تن گزارش شده است که از این میزان حدود 96 درصد آن برای پهنای بیشتر از 00 میلی متر بوده است. همچنین در سال 2014  میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی افزایش 43 درصدی داشته و از 30 میلیون تن در سال 2013 به 40 میلیون تن در سال 2014 رسید

افزایش میزان تجارت ورق آلیاژی طی سال‌های اخیر ناشی از افزایش تقاضا بود که البته با توجه به افزایش چشم‌گیر تجارت ورق آلیاژی چین، این کشور پاسخگوی رشد تقاضای جهانی بود. افزایش صادرات چین در سال 2014 با افزایش سهم این کشور از کل مبادلات بین کشوری نیز همراه بود. در سال 2013 سهم کشور چین از صادرات جهانی ورق آلیاژی 32 درصد بود که در سال 2014 به 43 درصد و در سال 2015 به 45 درصد افزایش یافت. با این احتساب چین عمده رشد تجارت جهانی ورق آلیاژی در سال‌های اخیر را محقق کرده است.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید