سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت فولاد از ابتدا تا کنون

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طبق امار بدست آمده، برای اولین بار در دهه 30 شمسی صنایع فولاد وارد کشور شد. در ابتدا با وارد کردن شمش و انجام عملیات نورد بر روی فولاد، از این صنعت،آهن آلات ساختمانی تولید می کردند اما به مرور زمان و کسب تجارب بیشتر توانستند تنوع تولیدات را افزایش دهند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، در سال 1350 اولین کارخانه فولاد سازی در شهر اصفهان تاسیس و به بهره برداری رسید. طی این سال ها مجموع تولیدات کارخانه های کشور حدود 36 هزار تن بوده است.

پس از تاسیس کارخانه های فولاد، در سال 1379 با تصویب ماده 6 قانون تمرکز امور صنعت و معدن و تشکیل وزارت صنایع و معادن، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) تاسیس شد و کارخانه های فولاد سازی از قبیل شرکت ملی فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت فولاد خوزستان را تحت پوشش خود قرار داد. مجموعه صنایع و کارخانه های تولید فولاد کشور تا سال 1396 توانستند رکورد تولید 21 میلیون و 726 هزار تن فولاد را کسب کنند که این میزان در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی بسیار چمشگیر بوده است.

تولید فولاد در جهان و جایگاه ایران

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام در جهان طی سال 2017 افزایش 5.6 درصدی داشته است. این در حالی است که سال 2016 میزان تولید حدود یک میلیارد و 675 میلیون تن به ثبت رسیده است.

در این میان کشور چین با توجه به جمعیت بالا و نیاز بیشتر این کشور به مصالح و محصولات فولادی توانست در سال 2017 چیزی حدود 831 میلیون و 730 هزار تن فولاد خام را تولید کرده و در این راستا رتبه اول را در تولید فولاد خام سال 2017  کسب کند. در حال حاضر کشور چین سردمدار تولید فولاد خام جهانی می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید