سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت فولاد، صنعتی پر مصرف در زمینه آب

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، صنعت فولاد صنعتی آب بر بشمار می رود که برای حل این مشکل باید راهکارهایی برای مصرف بهینه آب پیدا کرد.

در اینباره علی اصغر اعلم الهدی، استاد دانشگاه شریف در همایش «مدیریت ارتباط انرژی، محیط‌زیست و آب در صنعت فولاد با رویکرد توسعه پایدار، تولید پاک و بدون ضایعات» به ارائه گزارشی پرداخت و عنوان کرد: در مصرف انرژی باید از سیاست گذاری های کلان استفاده کرد. البته پس از اعمال این سیاست گذاری ها باید اقدامات مناسب را در این راستا انجام داد.

به عنوان مثال در ابتدا قرار بود شرکت فولاد مبارکه اصفهان در شهرهای جنوبی کشور تاسیس گردد اما به خاطر دلایل امنیتی تاسیس این کارخانه فولاد سازی به مرکز کشور انتقال یافت. حتی برای تاسیس این کارخانه در جنوب کشور چندین دستگاه آب شیرین کن ساخته شد که با انتقال این کارخانه به اصفهان، این دستگاه ها بدون استفاده ماند و بعدا مجبور شدن این دستگاه را در چهار منطقه از کشور نصب کنند.

وی در ادامه افزود: باید بتوانیم با تشکیل واحدهای علمی بهتر عمل کرده و نیازهای بخش صنعت کشور را بهتر شناسایی کنیم.
این استاد دانشگاه شریف همچنین با اشاره به استحصال مواد معدنی از دریاچه نمک ارومیه، عنوان کرد: تا کنون طرح های بسیاری برای احیای دریاچه ارومیه ارائه شده است اما این دریاچه سرشار از مواد معدنی است که می‌توان آنها را استحصال و املاحی با ارزش اقتصادی استخراج کرد که از نمک معمولی آغاز می‌شود تا به منیزیم و لیتیوم برسد. 

اعلم‌الهدی در ادامه با اشاره به ساخت آب شیرین کن برای واحدهای فولادی افزود: ساخت آب شیرین کن برای واحدهای فولادی از جمله موضوع هایست که باید مورد بررسی قرار گیرد و شرایط میدانی و بررسی آب و هوا، دما و میزان نمک در آب باید به‌طور علمی بررسی شود.

 وی در اخر خاطر نشان کرد: در حوزه مصرف آب باید ببینیم چه میزان آب در صنعت فولاد استفاده می شود. و آیا مقدار مصرفی که شرکت فولاد مبارکه به دلیل آن جایزه گرفته، در حد نرم جهانی است؟ از این‌رو، میزان مصرف آب در کشور یک مسئله است.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید