سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدید ترین اخبار بیلت و اسلب

اخبار بازار بیلت صادراتی در روسیه :

در حال حاضر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین صادر کننده های بیلت در کشور سی آی اس، روسیه می باشد. طبق آمار ها و گزارش هایی که از سوی گمرک این کشور به دست آمده است، روسیه بیشترین میزان صادرات بیلت را در سال جاری داشته است. بدین ترتیب که در ماه آگوست حدود 1 میلیون تن و در ماه جولای نیز 1.1 میلیون تن بیلت صادرکرد. در هشت ماه اول امسال، کشور روسیه توانست حدود 9.37 میلیون تن بیلت صادر کند؛ البته لازم به ذکر است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل حدود 3 % کاهش داشته است. در ماه آگوست سال جاری، بزرگ ترین خریداران بیلت روسیه کشور هایی نظیر ترکیه و مکزیک بودند که در این میان، کشور تایوان بیشترین بیلت را خریداری کرد.

اخبار بازار اسلب در چین :

در کشور چین به دلیل بالا بودن قیمت ها در بازار داخلی و صادراتی، اکثر صادر کنندگان در صدد آن هستند تا قیمت ها را افزایش دهند. گفتین است که ورق گرمصادراتی در چین بعد از افزایش قیمت 15 دلاری، حدود 575 تا 580 دلار در هر تن فوب به ثبت رسیده است. با توجه به مواردی که گفته شد، عرضه کننده های سی آی اس تصمیم گرفته اند تا دیگر پیشنهادی برای اسلب ارائه ندهند. قیمت های پیشنهادی اخیر اسلب صادراتی سی آی اس از 490 تا 510 دلار هر تن فوب به 485 تا 490 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده ولی با این وجود معامله ای به ثبت نرسیده است.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


وضعیت بازار فولاد و سنگ آهن چین

بازار فولاد چین :

چین یکی از بزرگ ترین مصرف کننده ها و تولید کننده های فولاد است. بیشترین سهم از بازار فولاد جهانی، متعلق به کشور چین است. طی سال های اخیر، کشور چین همیشه در میزان صادرات فولاد خود رشد داشته و هر ساله میزان ظرفیت تولیدی و صادراتی آنها نیز افزایش می یافت؛ اما طبق جدید ترین گزارشی که اخیرا از سوی بازار فولاد چین به دست آمده است، حاکی از کاهش صادرات فولاد در این کشور است.

میزان صادرات فولاد چین در ماه سپتامبر سال جاری حدود هجده درصد کاهش ماهانه داشته و تا 5 میلیون تن ثبت شده است. لازم به ذکر است که این آمار، کم ترین آمار گزارش شده بازار فولاد چین از ماه فوریه سال 2014 تا کنون بوده است. همچنین گفتنی است که میزان صادرات فولاد ماه سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود  42% افت سالیانه داشته است. همین آمار را اگر بخواهیم در 9 ماه اول امسال مقایسه کنیم، متوجه کاهش 30 درصدی خواهیم شد. از جمله مواردی که باعث شده تا حجم صادراتی فولاد چین کاهش یابد، بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی این کشور است که باعث شده تا سود حاصل از فروش داخلی، به مراتب بسیار بیشتر از صادرات بشود.

بازار سنگ آهن چین :

روند قیمت ها در بازار وارداتی سنگ آهن در روز گذشته تقریبا در یک حالت ثابت بود. با این وجود، آخرین قیمت اعلامی پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62% حدود 10 کاهش داشت. اما قیمت های قراردادی سواپ سنگ آهن در ماه نوامبر، حدود 1 دلار در بورس سنگاپور افزایش یافت. در حال نیز میزان تقاضا ی سنگ آهن در این کشور کمی بهبود یافته است. البته گفتنی است که به دلیل کاهش تولید فولاد در کارخانه های شمالی چین، میزان تقاضا برای سنگ آهن افزایش چشم گیری نخواهد یافت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


افزایش رشد تقاضای جهانی فولاد

طبق جدید ترین گزارشی که اخیرا از سوی شرکت ورلد استیل منتشر شده است،از آنجایی که تقاضای جهانی فولاد تحت تاثیر میزان رشد در کشور چین می باشد، پیش بینی می شود که تا پایان سال 2017 میزان تقاضای جهانی فولاد، 7% رشد پیدا کند و به ظرفیت 1.622 میلیارد تن برسد.

طبق نقل قول ایسنا از شرکت ورلد استیل، پیش بینی می شود در سال 2018 شاهد کندی روند صعودی تقاضای جهانی فولاد باشیم؛ زیرا صنعت فولاد کشور چین نیز در این سال بسیار کند حرکت خواهد کرد. همچنین گفتنی است که در حال حاضر شرایطی در بازار های جهانی فولاد ایجاد شده است که ریسک های مربوط به تجارت جهانی و ورود به این حرفه را تا حد زیادی کاهش داده است.

طبق جدید ترین پیش بینی ای که این شرکت داشته است، تقاضای جهانی فولاد تا 1.5% در سال آینده کاهش خواهد داشت و به 1.648 میلیارد تن خواهد رسید. از سویی دیگر، کشور چین اخیرا اقدام به تعطیلی کوره های قدیمی و غیر قانونی خود کرده است که این موضوع می تواند تاثیر بسازیی در میزان تقاضای فولادبگذارد.  گفتنی است که طبق برآورد های انجام شده، انتظار می رود تا کشور چین در سال جاری و آینده، حدود 766 میلیون تن فولاد مصرف کند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 


فولاد بهلر ( نمایندگی فولاد بهلر در ایران )

شرکت بهلر اینترنشنال با سابقه ای نزدیک به 150 سال در زمینه فولاد، معروف ترین برند را در دنیا به نام خود تثبیت کرده است. داستان موفقیت بهلر به سال 1870 میلادی در اتاق بازرگانی فلزات برمی گردد که در آن زمان برادران بهلر به نام های آلبرت و فریدریک اساس و پایه شرکت بهلر را بنا نهادند. این شرکت این افتخار را دارد تا در زمینه تولید فولاد های ابزاری، فولاد های تندبر و محصولات خاص، با بکارگیری علم روز همچون نسل سوم متالورژی پودر در سطح دنیا بالاترین جایگاه را در بین تولید کنندگان فولاد به خود اختصاص بدهد. 

انواع فرم دهی:

نورد: تولید شاخه های فولادی (گرد و تخت) و مفتول با بالاترین دقت و کیفیت که در مدرن ترین کارخانه تولید نورد دنیا

آهنگری: شکل دهی با استفاده از پرس هیدرولیکی به وزن 5200 تن 

"شرکت فولاد حامیران دارای نمایندگی انحصاری و رسمی فولاد بهلر در ایران"

برای اطلاع از قیمت فولاد بهلر  به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد بهلر حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.


واردات سنگ آهن به چین افزایش یافت

اخبار و گزارش های منتشر شده از سوی بازار آهن و سنگ آهن چین بیانگر رشد واردات سنگ آهن به این کشور می باشد. در سپتامبر سال جاری، کشور چین حدود 103 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که این میزان بیانگر رشد 16 درصدی نسبت به ماه های گذشته می باشد.

به عبارت دیگر، کشور چین حدود 16% رشد ماهانه برای واردات سنگ آهن داشته است.  از سویی دیگر در نه ماه اول سال جاری، شاهد واردات سنگ آهن به چین به ظرفیت 818 میلیون تن بودیم که این حجم نیز بیانگر رشد 7% نسبت به سال گذشته می باشد.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان تجارت سنگ آهن در سطح جهانی مربوط به کشور چین است؛ بدین ترتیب که حدود 70% از معاملات جهانی سنگ آهن مربوط به کشور چین است. همچنین گفتنی است که کشور های نظیر استرالیا – هند – ایران – آفریقای جنوبی – اوکراین و برزیل، بیشترین سهم را در صادرات سنگ آهن به کشور چین دارند.

اخیرا انجمن جهانی فولاد طی یک بیانیه ای اعلام کرده است که به دلیل رقابتی شدن بازار سنگ آهن به عنوان راه حل کاهش تقاضا، صنعت فولاد نیز از بازار سنگ آهن بهره مند خواهد شد. البته به دلیل کمک به محیط زیست در کشور چین، رقابت در تولید سنگ آهن با پرمیوم سنگ آهن خلوص بالا بسیار زیاد است. در حالت کلی می توان اعلام کرد که سنگ آهن خلوص بالا بسیار کمیاب تر در سطح جهانی می باشد.

گفتنی است که در سال گذشته کشور چین حدود یک و نیم میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که طبق بر آورد های انجام شده به نظر می رسد این میزان در سال جاری بیشتر شود و افزایش یابد.

 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید