سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازار نگران کننده فولاد چین

اخیرا در بازار چین نگرانی های ایجاد شده مبنی بر اینکه ممکن است بازار اشباع از فولاد شود، دلیل این نگرانی این است که 1.8 درصد تولید فولاد چین در ماه مارس افزایش داشته است. پکن تلاش های زیادی انجام داد تا این مازاد عرضه و کاهش تقاضا در بازار فولاد از بین ببرد، اما ما همچنان در بازار شاهد عرضه بیش از حد و زیاد شدن فولاد در بازار هستیم. به گزارش حامیران، گزارشی که از اداره ملی آمار منتشر شده، حکایت از آن دارد که مقایسه ی مارس امسال با سال گذشته در همین ماه، میزان کل تولید ماهیانه رکورد سال اخیر را که 70.65 میلیون تن بوده، زده شده است. این آمار نشان دهنده ی آن است که در سه ماهه ی اول سال جاری، کل تولید به 201.1 میلیون تن رسیده است که به نسبت زمان مشابه در سال پیش نشان از افزایش 4.6 درصدی دارد.

دلیل افزایش تولید فولاد این است که کارخانه های تولید کننده به دنبال افزایش سود هستند، علت تمایل تولید کننده ها به کسب سود بیش از حد در این دوره این است که قیمت گذاری هایی که در سال 2016 انجام شده بود، همچنان در امسال نیز همان قیمت ها مطرح هستند. اما لازم به ذکر است که دولت چین از سال های گذشته تا کنون درصدد تلاش برای کاهش ظرفیت و افزایش کارامد ساختن صنعت فولاد هست تا با مه دود ناشی از کارخانه های فولاد مقابله کند.

اخیرا دولت چین تصمیم گرفته مبتنی بر : منع کردن تولید بعضی از محصولاتی که درجه پایینی دارند مانند میلگرد که معمولا برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?? را کلیک کنید


بازار بیلت ترکیه در سکوت

هفته ی گذشته نیز در ترکیه خریداران اکثرا ترجیح دادند قراضه صادراتی بخرند تا بیلت، ولی از جهات دیگر لازم به ذکر است که عرضه کننده های بیلت بیشتر تمایل دارند تا با ترک  ها معامله کنند و تعداد این دسته افراد نیز افزایش پیدا کرده است.

در کنار عرضه کننده های سی آی اس که قیمت ها را 10 دلار کاهش دادند به 405 تا 410 دلار  هر تن سی اف آر رساندند ولی هنوز مورد قبول نبوده، بنابراین برخی کشورهای دیگر نیز به بازار ترکیه تمایل نشان داده اند. در حوزه جی سی سی ایران اخیرا فروش داشته و به دنبال یافتن مشتریانی بزرگ تر از ترکیه نیز می باشد. قیمت پیشنهادی برای تناژ بالا 400 تا 405 دلار  هر تن سی اف آر شنیده شد و شایعات در مورد معامله در 390 تا 400 دلار نیز در بازار بود.

نکته دیگری که لازم به ذکر است، این است که اخیرا چین پس از چندین ماه به بازار ترکیه بازگشته و بیلت را در 415 تا 420 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد داد ولی هنوز قیمت آن رقابتی نیست. به گزارش حامیران، در بازار داخلی ترکیه نیز هفته گذشته بیلت 405 تا 410 دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. تقاضا نسبتا کم بوده است.