سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان درفولاد ایران

بر طبق گزارشی جدید که از سوی وب سایت پلاتس به دست آمده است، اخیرا کارخانه ای به منظور تولید ماشین آلات و تجهیزات فولاد سازی بنام شرکت دانیلی پرشیا Danieli Persia افتتاح شده است. این کارخانه در اشتهارد واقع در 80 کیلومتری غرب تهران راه اندازی شده است که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت محمدرضا نعمت زاده و مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت دانیلی نیز در یک کنفرانسی در تهران اعلام کرد: به منظور تامین 40 درصد از تجهیزات مورد نیاز فولاد سازی ایران این کارخانه ای احداث شده است و این پروژه در سال 2015 آغاز شد. نعمت زاده در مراسم افتتاحیه این کارخانه اظهار کرد: ما انتظار داریم تولید فولاد از 18 میلیون تن در سال 1395 به 25 میلیون تن تا پایان سال جاری افزایش پیدا کند. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل رشد روز افزون تولید فولادسازی در آینده ایران به تجهیزات بیشتری نیاز خواهد داشت.

از سال 1980 تا کنون، تجهیزات مورد نیاز 15 کارخانه فولاد سازی در ایران توسط دانلی تامین شده است. در حال حاضردر پروژه های متعدد فولاد سازی ایران ازجمله کارخانه های ذوب میلگرد، ریخته گری بیلت، ماژول های آهن اسفنجی و همچنین بازسازی برخی کارخانه های فعلی ذوب آهن همکاری می کند . همچنین کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو نیز خبر داد: شرکت آلمانی اس ام اس(SMS) تامین کننده تجهیزات و کارخانه متالورژی در حال احداث کارخانه دیگری در مرکز ایران در اصفهان با مشارکت همکار ایرانی است که انتظار می رود در آینده به بهره برداری برسد.

در سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران در سال گذشته، ایران از سرمایه گذاری مشترک 6.2 میلیارد یورو با ایتالیا برای توسعه ظرفیت و آهن اسفنجی در ایران خبر داد.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 


فروش فولاد در چین نباید ارزان بشود!

اخیرا در طی یک مصاحبه رضا شهرستانی در ارتباط با افزایش تولید فولاد در چین گفت: در حال حاضر ما نگران صادرات فولاد چین بر کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم، مخصوصا که در شرایط کنونی سیاست امریکا بر این است که درهای ورودی را بر تولیدات چین ببندد. وی همچنین ابتدا اعلام کرد: بنده بهبود پیدا کردن کیفیت محصولات صادرات محور ایرانی را مهم ترین علت برای افزایش کیفیت اجناس چینی می دانم. سپس ادامه داد: لازم به ذکر است که فعلا از سمت چین خطری برای بازار های جهانی فولاد حس نمی شود اما لازم به ذکر است که تولید کنندگان ایرانی ملزم هستند تا استاندارد های بین المللی را رعایت کنند.

شهرستانی افزود: گفتنی است که هزینه های مبنی بر استخراج کردن سنگ آهن ثابت می باشد اما اگر قیمت های جهانی کاهش پیدا کنند، شاهد بروز مشکلاتی در ماه های آتی خواهیم بود؛ البته نباید فراموش کرد که مشکل اساسی کسانی هستند که بر کاهش قیمت سنگ آهن نظارت می کنند. 
وی اعلام کرد : ادامه ی تولید فولاد در چین به ضرر همگان خواهد بود و ما دچار مشکلاتی اساسی خواهیم شد اگر چین هر ماه، بیشتر از ماه قبل اقدام به تولید فولاد کند. اما پیش بینی می شود در طی یکی دو ماه آینده شاهد ثابت شدن نرخ تولید در چین خواهیم بود.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...


صادرات فولاد در فروردین 96

اخبار بازار فولاد حاکی از افزایش حجم تولید فولاد در فروردین ماه 96 است. به گزارش حامیران، اخیرا  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرده است که بطور کلی هفت واحد تولیدی فولاد به ظرفیت 359 هزار و 573 تن در فروردین ماه 96 صادرات داشتند که اغلب این صادرات در قالب انواع شمش و ... بود که اگر بخواهیم این میزان را با فروردین ماه سال 95 مقایسه کنیم، شاهد رشد 83 درصدی خواهیم بود.

البته لازم به ذکر است که در فروردین 95 مجموع صادرات فولاد شرکت های فولاد خوزستان، ذوب آهن و مبارکه اصفهان، هرمزگان، خراسان، اکسین و آلیاژی ایران 196 هزار و 193 تن بود  که گفتنی است این واحد ها اغلب تولیدات خود را در قالب انواع شمش و تولیدات بیلت ، بلوم ، اسلب ، میلگرد، تیرآهن، ورق، تختال ، کلاف به بازارهای خارجی صادر کردند.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45

 


کاهش یافتن تولید فولاد درچین

اخیرا دولت چین اعلام کرده که بسیار مصمم است تا ظرفیت تولید فولاد خود را کاهش دهد، البته لازم به ذکر است که نباید این اقدام را به معنی کمتر تولید کردن در آینده برداشت کرد.در ابتدای سال اخیر، کشور چین تعهد داد تا ظرفیت مازاد را تا سال 2020 به 150میلیون تن ظرفیت کاهش دهد. هرچند که این اقدام باعث نابسامانی در هزینه های زیر ساخت پکن و افزایش یافتن موانع تجاری فولاد شد و همچنین از دسامبر 2015 قیمت جهانی فولاد حدود 45درصد افزایش یافت، اما قیمت فولاد در هفته های گذشته به دلیل نگرانی در مورد رکود در ساخت و ساز بسیار پایین آمده است.

در حال حاضر، کشور چین اختیار دار نیمی از تولید فولاد در جهان می باشد، به طوری که تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری میلادی  4/6درصد و سال گذشته با 1/2 درصد افزایش به 808/4میلیون تن رسید. با این تفاسیر، گزارشات ارسالی بیانگر آن است که در چین تولید فولاد کاهش پیدا کرده است. این کشور 65میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خود را در سال 2016کاهش داد و مصمم به کاهش 50میلیون تن دیگر در امسال است. کاهش فولاد چین ممکن است به تعادل بازار کمکی نکند.

ایران و روسیه ظرفیتی جدید و فراتر از نیاز داخلی خود اضافه کرده اند، آنها شروع به صادرات بسیار بیشتر از نیاز خود کرده اند ، بنابراین برای کاهش ظرفیت چین کافی نخواهد بود.

به گزارش سازمان همکاری های اقتصادی (OECD) ؛ ظرفیت تولید فولاد جهانی با 1/4درصد در سال 2016 به 2/39میلیارد تن افزایش یافت.این سازمان اعلام کرد: ایران 19پروژه فولادی در حال برنامه ریزی دارد و تا سال 2019 ظرفیت تولید را به 24میلیون تن گسترس خواهد داد و تخمین زده می شود 28میلیون تن به تولید حال حاظر اضافه خواهد کرد.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 


رشد 4 برابری صادرات فولاد

اخیرا محمدرضا نعمت زاده ابتدا پیش بینی کرد صادرات فولاد تا 8 میلیون تن افزایش خواهد یافت و ادامه داد:  هدفی که ما داریم بر این است که افزایش صادرات فولاد به 15 میلیون تن در سال است برسد و این انتظار نیز دور از ذهن نیست. وی همچنین افزود: 175 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سال گذشته تا فروردین ماه امسال به 25 هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی و نیز کشاورزی داده شده است.

 وی همچنین ابتدا اشاره ای نمود به این که دولت یازدهم مشکلات تمام کارخانه ها را با دقت پیگیری و حل میکند، سپس افزود: ما باید برنامه ای داشته باشیم تا زمینه ای فراهم کنیم هر برای هریک از مشکلات کارخانه ها، تدبیر ویژه ای در نظر گرفته شود زیرا در صنعت نیز باید تدبیر بصورت مداوم وجود داشته باشد. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: برای آنکه به واحدهای صنعتی نیمه فعال در کشور توجه ویژه ای بشه، باید همچنان تدابیری که در دولت یازدهم برای رسیدن به این نتیجه در نظر گرفته شده است، ادامه یابد. وی اظهار کرد: باید این نکته را فراموش نکرد که در بهمن سالی که گذشت، به 6 هزار واحد صنعتی تسهیلاتی اعطا شد که بعد از بازرسی ها و بازید از این واحد ها، مشخص شد که با تدابیری که دولت در نظر گرفته بود، 10 هزار شغل جدید به وجود آمد و موجب اشتغال زایی گسترده شده است.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...