سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وضعیت نابسامان فولاد جهانی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش نا آرامی های تجاری میان دو کشور چین و آمریکا طی ماه های اخیر موجب شده تا بازار فلزات نیز با بحران های شدیدی مواجه شود. بصورتیکه براساس بررسی های صورت گرفته، قیمت فولاد و سنگ آهن از ابتدای ماه مارس تا به امروز با نوسانات بسیاری زیادی رو به رو شده است.

در این میان نرخ محصولات فولادی در بورس شانگهای طی روز های اخیر بیشترین کاهش را از 29 مارس تا ه امروز داشته که این میزان کاهش 4.3 درصد گزارش شده است. این در شرایطی است که نرخ سنگ آهن در بورس دالیان از 3 مارس با کاهش 6.4 درصدی مواجه شده است.

 با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار، می توان پیش بینی کرد که بازار فولاد و سنگ آهن جهانی در سه ماه آینده روندی کاهش خواهد داشت که این موضوع برای این بازار ها امری نگران کننده می باشد. طی یک ماه اخیر نرخ سنگ آهن در بازار نقدی حدود 3 درصد کاهش یافت و به رقم 64 دلار و 93 سنت رسید که از قیمت از 20 نوامبر تا به امروز کمترین نرخ می باشد.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه، در حال حاضر یکی از مهم ترین نگرانی ها در بازار که موجب عدم تحرک این بازار شده است، تدام جنگ تجاری میان امریکا و چین می باشد. در حال حاضر کشور امریکا با وضع تعرفه 25 درصدی بر روی وارداتش موجب شده تا با کشور چین به مشکل برخورد.

در حال حاضر این دوکشور بر روی برخی از محصولاتشان از قبیل محصولات پتروشیمی، خودرویی و حتی کشاورزی و صنعتی اقدام به وضع تعرفه های تلافی جویانه کرده اند. این اتفاق تاجایی ادامه پیدا کرد که در نهایت این دو کشور از طریق مذاکره بین رؤسای جمهور صلح کردند تا بتوانند بدین وسیله تعرفه های تجاری را کاهش دهند. با وجود دیدار فوق، بنظر می آید این عمل نمایشی بوده، چراکه در حال حاضر شاهد افزایش تعرفه های تجاری میان دو کشور هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید