سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند قیمت ها در بازار جهانی فولاد افزایشی بوده

طبق گزارش ها و اخبار منتشر شده از سوی موسسه مین، روند قیمت ها در بازار جهانی فولاد افزایشی بوده است. طبق نمودار ها و اخبار مندرج در این گزارش، قیمت فولاد در بازار های جهانی رکورد شکسته است و این قیمت ها، بیشترین قیمتی است که از ماه سپتامبر سال 2014 تا الان ثیت شده است. در ادامه ی این گزارش می خوانیم که در سه ماه اول سال جاری، فولاد سازان اقدام به افزایش قیمت ها در سطح جهانی کردند که خریداران در اروپا و آسیا به راحتی افزایش قیمت ها پذیرفتند و با آن قیمت ها اقدام به معامله کردند. دلیل پذیرش افزایش قیمت ها از سوی خریداران، کمبود کالای وارداتی ارزان قیمت به ویژه کالای چینی بود.

 

به طور کلی می توان گفت که بازار های جهانی روندی صعودی داشتند ولی همه بازار ها هم قادر نبودند که روند صعودی را حفظ کنند. بطور مثال در خاور دور و اروپا، کارخانه ها توانستند در روند صعودی قیمت ها موفق عمل کنند اما در آمریکای شمالی این روند قیمت ها نتوانست زیاد دوام بیاورد.

طبق پیش بینی های انجام شده از سوی این موسسه، به نظر می رسد که شاهد کاهش قیمت فولاد در بازار های جهانی در سه ماه آخر سال جاری باشیم. همچنین برآورد می شود که آمار ضعیف امریکای شمالی و چین رونق اروپا را جبران می کند. البته این موسسه برای این پیش بینی زیاد زحمتی نکشیده و نکته دور از ذهنی را بیان نکرده است؛ زیرا طی سال های اخیر تا کنون، شاهد افت تقاضای مصرف کنندگان در 3 ماه پایانی سال هستیم در حالیکه فروشندگان نیز در تلاش هستند تا موجودی انبار های خود را کاهش دهند.

مجموع این عوامل در نهایت منجر می شود که بازار دچار یک جو منفی بشود. در حال حاضر نیز ما با دو موضوع مهم در بازار فولاد مواجه هستیم. اول انکه قیمت مواد اولیه فولاد کاهش پیدا کرده است؛ دوم آنکه مسئله کمبود الکترود در حال تبدیل شدن به یک موضوع مهم و جدی است. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید